Використання інформаційно-комп’ютерної технології в роботі шкільної бібліотеки
Виступ на нараді при директорові

В умовах
інформатизації школи, першочерговою задачею для шкільної бібліотеки є запровадження в діяльність ІКТ, які
допоможуть зробити бібліотеку більш доступною, привабливою і ефективною. Однією
з задач учбової бібліотеки по інформаційному наповненню освітнього простору
школи є накопичення і організація електронних ресурсів.
Ця діяльність включає
не тільки формування фондів мультимедіа матеріалів, а й пошук, сбір, оцінку,
систематизацію інтернет-ресурсів для його використання як в режимі on-line, та і в режимі локального доступу.
· Накопичення, обробка,
розповсюдження інформаційних ресурсів і матеріалів в різноманітних формах;
· Введення інформаційно-пошукових
систем і бібліографічних баз даних, дозволяючи оперативно і повно находити необхідну інформацію;
· Допомога учням і педагогам в
визначенні ресурсів і використанням інформації.
Бібліотека структурний підрозділ школи призваний накопичувати, обробляти, зберігати і розповсюджувати інформацію для забезпечення учбового процесу інформацією та ресурсами. Окрім цього функціями шкільної бібліотеки є сприяння загальному розвитку учнів, формування і удосконалення інформаційної компетентності учасників освітнього простору, сприяння професійному розвитку педагогічних кадрів. Виходячи з цього виділяються головні напрямки ІКТ в діяльності шкільної бібліотеки:
·
Розширення інформаційного простору
бібліотеки;
·
Використання ІКТ в для підвищення
ефективності педагогічної діяльності;
·
Накопичення і організація
електронних ресурсів;
·
Створення сайтів;
·
Використання технологій для
просування книги і читання;
·
Формування інформаційно
грамотності (навчання за допомогою технологій).
З появою в
бібліотеці комп’ютерної техніки її можливості направляються на автоматизацію
рутинних «паперових» процесів: ведення документації, планування, моніторингу
бібліотечної діяльності, накопичення фото- і відеоматеріалів для портфоліо
бібліотеки, створення привабливих книжкових виставок. А книжкова виставка – це
обличчя бібліотеки. Вся наочність і об’яви оформлюються на комп’ютері.
Одне з самих цікавих
направлень в роботі шкільної бібліотеки це бібліотечні уроки з формування
інформаційної культури. Плани уроків складаються сумісно з вчителями та
співробітниками дитячої бібліотеки №17, бібліотеки №19 та Обласної бібліотеки
юнацтва ім.Б.Лавреньова. На цих уроках треба зацікавити учнів в читанні і
пошуку додаткового матеріалу. І ось тут комп’ютер і інтернет має велике
значення.
Технічні можливості
використання ІКТ безмежні. Створюємо власні презентації до масових заходів,
аудіозаписи, відеокомпозиції,
презентації до семінарів. На базі бібліотеки проходив майстер-клас «Роль
шкільних та міських публічних бібліотек у форматі науково-методичної проблеми
освітян «Соціалізація дітей та учнівської молоді в сучасному освітньому
просторі».
Впровадження
проектної технології в бібліотечну практику переводить її роботу в
інформаційно-дослідний рівень. Бібліотека переростає в інформаційно-дослідний і
творчий центр. Нові технології дають можливість піти від традиційної системи
роботи в бік проектної діяльності і інтегрованих уроків, націлених на
формування в учнів вміння вести пошукову і практико-дослідну діяльність. Тут
бібліотекар – не постачальник інформації, а організатор і помічник в цій
роботі.
Поступово йде в
минуле імідж бібліотеки як сховища документів та матеріалів на паперових
носіях, все більш виростає потреба в використанні електронних ресурсів. Сучасні
діти і підлітки також міняють представлення про бібліотеку, тому треба вивести
інформаційно-бібліотечне обслуговування в шкільній бібліотеці на якісно новий
рівень і зробити бібліотеку привабливою для школярів.
Коментарі
Дописати коментар